- Home
- Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik mijn afspraak annuleren of wijzigen?
Een afspraak wijzigen of annuleren kan niet zonder toestemming van de werkgever. Een afspraak annuleren of wijzigen kan niet kosteloos buiten de annuleringstermijn van 48 uur. Ook wanneer de afspraak nog verder in de toekomst ligt hebben wij toestemming van de werkgever nodig om de afspraak te verzetten.
Ik weet niet meer wanneer mijn afspraak is
De oproepbrief wordt doorgaans digitaal naar het privé mail adres toegestuurd. Het kan gebeuren dat de uitnodiging door de spamfilter in de ‘ongewenste mailbox’ terecht komt.
De afspraak kan je ook vinden in het online portaal van Track. Meer informatie over het portaal Track hier.
Wat moet ik doen als ik een afspraak heb, maar er (nog) geen contact is opgenomen?
Wij doen ons uiterste best om alle spreekuren via telefoon of video tijdig uit te voeren. Het kan echter gebeuren dat een spreekuur uitloopt. Wij vragen je begrip en geduld hiervoor.
Wat moet ik doen als ik een online afspraak heb, maar (nog) geen link of inlogcode heb ontvangen?
Ja, indien gewenst werken wij buiten reguliere tijden om deadlines te halen of overlast te beperken.
Waar kan ik terecht met een vraag over de terugkoppeling van mijn afspraak?
In Track vind je meestal binnen 48 uur na je afspraak de terugkoppeling. Mocht je hierna nog een vraag hebben dan kan je deze het beste naar ons op de mail zetten zodat wij de vraag met de arts kunnen delen en jou weer van een antwoord kunnen voorzien.
Ik heb een andere vraag over mijn afspraak.
In het uitnodigingsbericht dat je van ons hebt ontvangen, kun je de meeste informatie over je afspraak terugvinden. Ben je het bericht kwijt? Of staat de informatie die je zoekt er niet in?
In Track vind je alle belangrijke informatie over jouw afspraak terug. Onze veel gestelde vragen (o.a. hoe je kan inloggen) over het portaal Track vind je op deze pagina.
Hoe vraag ik een preventief spreekuur aan?
Het preventief spreekuur is bedoeld voor jou als medewerker om (dreigende) gezondheidsklachten en werk te bespreken met een professional. Regelt ArboVita de arbodienstverlening van jouw organisatie of werkgever? Dan kun je een preventief spreekuur aanvragen. Dit kun je zelf doen, zonder tussenkomst of betrokkenheid van je werkgever. Bel of mail ons om een afspraak in te plannen.
Het preventief spreekuur is bedoeld voor jou als medewerker om (dreigende) gezondheidsklachten en werk te bespreken met een (praktijkondersteuner) bedrijfsarts. Samen kijken jullie naar wat er nodig is om uitval te voorkomen.
Hoe werkt het portaal Track?
Informatie over Track
Waar vind ik vestigingen en openingstijden?
Op deze pagina vind je alle informatie over onze locaties en openingstijden.
Hoe dien ik een klacht, opmerking of compliment in?
We zijn benieuwd naar jouw ervaring.
- Heb je een klacht? Ga dan naar onze klachtenregelement (Link naar ons klachtenregelement)
- Deel je opmerkingen of complimenten via ons contactformulier of bel/mail ons.
Wat is de annuleringstermijn voor een afspraak?
Een afspraak kan tot 48 uur voorafgaand een afspraak kosteloos geannuleerd of gewijzigd worden. Wanneer een afspraak buiten deze termijn geannuleerd worden dan zullen de kosten voor het spreekuur in rekening worden gebracht.
Wat zijn de kosten bij een No-Show?
Wanneer een werknemer niet komt opdagen bij een afspraak met de arts of praktijkondersteuner bedrijfsarts zullen de kosten van het spreekuur in rekening worden gebracht. ArboVita plant de afspraken altijd met veel zorg in maar bellen ook de werknemer na wanneer hij/zij niet op het spreekuur verschijnt. Hierdoor proberen wij het no-show gehalte zo laag mogelijk te houden. Lukt het toch echt niet om een werknemer te pakken te krijgen dan kunnen wij helaas niet anders dan de verloren kosten door te rekenen.
Hoe vraag ik een preventief spreekuur aan voor mijn medewerker?
Alleen de medewerker kan een preventief spreekuur aanvragen. Als werkgever kun je de medewerker wel wijzen op het bestaan ervan en voorstellen om een afspraak te maken. Het preventief spreekuur heeft een vrijwillig karakter. De medewerker bepaalt dus zelf of hij de afspraak aanvraagt. In sommige gevallen stelt een professional een terugkoppeling op. Dit gebeurt op verzoek van de medewerker. De keuze om de terugkoppeling te delen met de werkgever ligt ook bij de medewerker.
Hoe geef ik een verzuimmelding of werkhervatting door?
Dan kun je zelf meldingen van verzuim / werkhervatting digitaal doorgeven in ons Portaal Track.
(Uitleg ziek/hersteld melden of een mutatie doorvoeren)
Waarom op dag 6 al contact met de arbodienst?
Om aan de STECR richtlijnen te kunnen voldoen is het van belang dat de arbodienst tijdig weet wat de oorzaak van het verzuim is. In het kader van psychische klachten of arbeidsconflicten moet de arts de werknemer binnen 2 weken spreken.
Kan ik hulp krijgen bij het invullen van het plan van aanpak?
Wist je dat het plan van aanpak digitaal is terug te vinden in Track?
Voor hulp bij het invullen kan je altijd contact opnemen met jouw casemanager of kijk op de website van het UWV voor verdere begeleiding: https://www.uwv.nl/nl/ziek/loondoorbetaling/plan-van-aanpak.
Hoe werkt Track?
Op deze pagina vind je meer informatie over Track (Link van Track)
Waar kan ik terecht met een vraag over een factuur?
Voor vragen over een factuur kun je contact opnemen per mail naar info@arbovita.nl
Wat moet ik doen als mijn medewerker met verzuim uit dienst gaat?
Op de website van het UWV vind je meer informatie en uitleg over wat je moet doen.
Hoe kan ik een klacht, opmerking of compliment indienen?
We zijn benieuwd naar jouw ervaring.
- Heb je een klacht? Ga dan naar onze klachtenregelement (Link naar ons klachtenregelement)
- Deel je opmerkingen of complimenten via ons contactformulier of bel/mail ons.
Mijn vraag is (nog) niet beantwoord.
Indien je vraag niet is beantwoord, kun je contact opnemen via info@arbovita.nl, via het algemene telefoonnummer 085- 401 08 96.